Preses konference - Kas notiks, ja Saeima ignorēs Eiropas Komisijas norādes

2013. gada 4. novembrī preses brīfingā biedrības „Latvijas Ceļu būvētājs” valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš informēja sabiedrību par sekām, kuras radīsies, valdībai turpinot izvairīties no lēmuma pieņemšanas par autoceļu ilglaicīga finansēšanas modeļa ieviešanu.

Kā stāsta A.Bērziņš, biedrība kopā ar Latvijas Pašvaldību savienību piedāvājusi valdībai risināt pašreizējo situāciju, kad ceļu nozarei trūkst jebkādas prognozējamības, grozot likuma „Par autoceļiem” 12.panta 4.punktu un atsakoties no Finanšu ministrijas ieviestās piebildes „ja likumā nav noteikts citādi”. Tāpat abas biedrības rosinājušas līdzīgi kā Igaunijā noteikt indikatīvu ieņēmumu procentu, kuru nedrīkst mazināt, kā arī noteikt, ka pašvaldību ceļiem jāsaņem ne mazāk kā 30% no budžeta finansējuma ceļiem. Lai arī minētie priekšlikumi neietekmēs 2014. gada valsts budžetu, diemžēl tie nav raduši dzirdīgas ausis, un valdība joprojām ignorē ilgtspējīga finansēšanas modeļa nepieciešamību ceļu būvei.

Ceļi - SM prioritāte Nr.1, vai tiešām?

Satiksmes ministrijas Parlamentārais sekretārs V.Valainis parakstījis 2.lasījumam Saeimā grozījumus likumam "Par Autoceļiem", kuri ir pretrunā ar Biedrības "Latvijas ceļu būvētājs" un Latvijas Pašvaldību savienības iesniegtajiem priekšlikumiem 12.panta (4) daļai, jo pats galvenais teikums "ja gadskārtējā valsts budžeta likumā nav noteikts citādi", kas neļauj ceļu nozares finansējumam būt prognozējamam un stabilam, likumā ir palicis, tāpēc lietas būtība ceļu nozarē nav mainījusies. Visi Premjera V.Dombrovska un Finanašu ministra A.Vilka apgalvojumi, ka ceļi būs prioritāte ir izrādījušies pilnīgi meli, jo valsts budžetā nav ielikts stabils un augošs finansējums ceļiem. Ja turpināsies tā kā Valdība rakstījusi likumā "Par Autoceļiem", tad ceļu nozares pārstāvji katru gadu ies un lūgs finansējumu un ilgtermiņa programma ceļu sakārtošanai nebūs realizējama. Salīdzinot 2014. gada budžetu ar 2015. un 2016. gadā ieplānoto, dati liecina, ka  "labā" V.Dombrovska valdība ir ieplānojusi finansējumu ceļiem samazināt 2015.g par 26,2 milj.Ls (12,22%) un 2016.g. par 20,2 milj.Ls (9,42%). Pilns finansējuma salīdzinājums skatāms šeit.

Saeimas Tautsaimniecības komisija atbalstījusi LCB un LPS priekšlikumus

Saeimas Tautsaimniecības komisija ir izskatījusi un atbalstījusi biedrības „Latvijas Ceļu būvētājs” (LCB) un Latvijas Pašvaldību savienības (LPS) kopīgi sagatavotos un iesniegtos priekšlikumus grozījumiem likuma „Par autoceļiem” 12.panta 4.daļā un pārejas noteikumos. Abu sabiedrisko organizāciju iesniegtie priekšlikumi tiks skatīti budžeta 2.lasījumā. Šādas redakcijas pieņemšana neprasa papildu naudu 2014.gada budžetā, taču izveido stabilu un ilglaicīgu autoceļu būves un remontu finansēšanas modeli.

Preses atsauksmes:Reitingi.lv, Building.lv.

Sarunu raunds ar Saeimas frakcijām

Biedrības „Latvijas Ceļu Būvētājs” un „Latvijas Pašvaldību Savienība” tika aizsūtījusi visām Saeimas frakcijām aicinājumu tikties, lai pārrunātu ceļu nozares finansējuma pašreizējo situāciju, ka ceļu nozares finansējums nav prognozējams, jo likumā "Par Autoceļiem" ir noteikts Valsts autoceļu fonda programmai piešķirtais finansējums, bet „ja budžeta likumā nav noteikts citādi”, kas ļauj Valdībai katru gadu mainīt ceļu finansējuma apjomu. Šonedēļ uz aicinājumu atsaucās divas frakcijas Reformu partija un Nacionālā apvienība "Visu Latvijai!"-"Tēvzemei un Brīvībai/LNNK" ar kurām tikšanās notiek 15. oktobrī, no Saskaņas centra atsaucās tikai frakcijas konsultants ne deputāti. Bet Vienotības frakcija tā arī neatrada laiku, lai satiktos ar Biedrībām.

LCB un LPS vēršas pie Saeimas frakcijām

Biedrības „Latvijas Ceļu Būvētājs” un „Latvijas Pašvaldību Savienība” ir pārliecinātas, ka likuma „Par Autoceļiem” 12. panta redakcija ir jāgroza, ka Finanšu ministrijas ieviestā formula „ ja budžeta likumā nav noteikts citādi” ir kvalificējama kā tiesiskais nihilisms, kas ir kļuvis par iemeslu ceļu sabrukumam valstī. Preses atsauksmes: Latvijas avīze, Reitingi.lv, TvNet.lv, Delfi.lv.