Saeimas Tautsaimniecības komisija atbalstījusi LCB un LPS priekšlikumus

Saeimas Tautsaimniecības komisija ir izskatījusi un atbalstījusi biedrības „Latvijas Ceļu būvētājs” (LCB) un Latvijas Pašvaldību savienības (LPS) kopīgi sagatavotos un iesniegtos priekšlikumus grozījumiem likuma „Par autoceļiem” 12.panta 4.daļā un pārejas noteikumos. Abu sabiedrisko organizāciju iesniegtie priekšlikumi tiks skatīti budžeta 2.lasījumā. Šādas redakcijas pieņemšana neprasa papildu naudu 2014.gada budžetā, taču izveido stabilu un ilglaicīgu autoceļu būves un remontu finansēšanas modeli.

Preses atsauksmes:Reitingi.lv, Building.lv.

Sarunu raunds ar Saeimas frakcijām

Biedrības „Latvijas Ceļu Būvētājs” un „Latvijas Pašvaldību Savienība” tika aizsūtījusi visām Saeimas frakcijām aicinājumu tikties, lai pārrunātu ceļu nozares finansējuma pašreizējo situāciju, ka ceļu nozares finansējums nav prognozējams, jo likumā "Par Autoceļiem" ir noteikts Valsts autoceļu fonda programmai piešķirtais finansējums, bet „ja budžeta likumā nav noteikts citādi”, kas ļauj Valdībai katru gadu mainīt ceļu finansējuma apjomu. Šonedēļ uz aicinājumu atsaucās divas frakcijas Reformu partija un Nacionālā apvienība "Visu Latvijai!"-"Tēvzemei un Brīvībai/LNNK" ar kurām tikšanās notiek 15. oktobrī, no Saskaņas centra atsaucās tikai frakcijas konsultants ne deputāti. Bet Vienotības frakcija tā arī neatrada laiku, lai satiktos ar Biedrībām.

LCB un LPS vēršas pie Saeimas frakcijām

Biedrības „Latvijas Ceļu Būvētājs” un „Latvijas Pašvaldību Savienība” ir pārliecinātas, ka likuma „Par Autoceļiem” 12. panta redakcija ir jāgroza, ka Finanšu ministrijas ieviestā formula „ ja budžeta likumā nav noteikts citādi” ir kvalificējama kā tiesiskais nihilisms, kas ir kļuvis par iemeslu ceļu sabrukumam valstī. Preses atsauksmes: Latvijas avīze, Reitingi.lv, TvNet.lv, Delfi.lv.

Sākas informatīva akcija par situāciju ceļu būvē

Galerija

LCB sadarbībā ar Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociāciju un Latvijas autopārvadātāju nacionālo asociāciju šonedēļ uzsāk autobraucēju informēšanas akciju, kuras gaitā centīsies pievērst uzmanību problēmām, ko rada hroniskais finansējuma trūkums nozarei un kā rezultātā Latvijas autoceļu tīkls ir vissliktākais Baltijā un turpina sabrukt.

Latvijā vienā kilometrā ceļa valsts gadā iegulda tikai 2010 latu, kamēr Igaunijā – 7658 latus, Lietuvā – 6535 latus, nemaz nerunājot, piemēram, par Vāciju, kas vienam ceļa kilometram gadā atvēl 41 000 latu. Igaunija ceļos iegulda 1,46% no iekšzemes kopprodukta, Lietuva – 0,85%, kamēr Latvija - tikai 0,72%.

LCB prasa stabila ceļu būves finansēšanas modeļa atjaunošanu

Biedrība „Latvijas Ceļu būvētājs” (LCB), kas apvieno Latvijas vadošos privātos ceļu būves uzņēmumus, pozitīvi vērtē to, ka Finanšu ministrija beigu beigās tomēr ir bijusi spiesta 2014. gada valsts budžeta projektā papildus atrast vismaz 20,9 miljonus latu un ka arī Ministru kabinets ir akceptējis šo ieceri. Tomēr LCB uzskata par nepieciešamu norādīt, ka valsts budžeta finansējums nozarei joprojām nav likumā noteiktie 80 procenti no autoceļu lietotāju samaksātā akcīzes nodokļa degvielai un transportlīdzekļu nodevas.