LCB un LPS vēršas pie Saeimas frakcijām

Biedrības „Latvijas Ceļu Būvētājs” un „Latvijas Pašvaldību Savienība” ir pārliecinātas, ka likuma „Par Autoceļiem” 12. panta redakcija ir jāgroza, ka Finanšu ministrijas ieviestā formula „ ja budžeta likumā nav noteikts citādi” ir kvalificējama kā tiesiskais nihilisms, kas ir kļuvis par iemeslu ceļu sabrukumam valstī. Preses atsauksmes: Latvijas avīze, Reitingi.lv, TvNet.lv, Delfi.lv.

Sākas informatīva akcija par situāciju ceļu būvē

Galerija

LCB sadarbībā ar Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociāciju un Latvijas autopārvadātāju nacionālo asociāciju šonedēļ uzsāk autobraucēju informēšanas akciju, kuras gaitā centīsies pievērst uzmanību problēmām, ko rada hroniskais finansējuma trūkums nozarei un kā rezultātā Latvijas autoceļu tīkls ir vissliktākais Baltijā un turpina sabrukt.

Latvijā vienā kilometrā ceļa valsts gadā iegulda tikai 2010 latu, kamēr Igaunijā – 7658 latus, Lietuvā – 6535 latus, nemaz nerunājot, piemēram, par Vāciju, kas vienam ceļa kilometram gadā atvēl 41 000 latu. Igaunija ceļos iegulda 1,46% no iekšzemes kopprodukta, Lietuva – 0,85%, kamēr Latvija - tikai 0,72%.

LCB prasa stabila ceļu būves finansēšanas modeļa atjaunošanu

Biedrība „Latvijas Ceļu būvētājs” (LCB), kas apvieno Latvijas vadošos privātos ceļu būves uzņēmumus, pozitīvi vērtē to, ka Finanšu ministrija beigu beigās tomēr ir bijusi spiesta 2014. gada valsts budžeta projektā papildus atrast vismaz 20,9 miljonus latu un ka arī Ministru kabinets ir akceptējis šo ieceri. Tomēr LCB uzskata par nepieciešamu norādīt, ka valsts budžeta finansējums nozarei joprojām nav likumā noteiktie 80 procenti no autoceļu lietotāju samaksātā akcīzes nodokļa degvielai un transportlīdzekļu nodevas.

Ceļu būvnieki panāk, ka Tautsaimniecības komisija iesniedz Saeimā LCB grozījumus Būvniecības likumā

2013. gada 12. jūnijā biedrība „Latvijas Ceļu būvētājs”, pārstāvot ceļu būvnieku intereses Saeimas Tautsaimniecības komisijā, ir panākusi, ka izskatīšanai Saeimā tiks virzīti labojumi jaunajā Būvniecības likuma normā, kas nosaka būvatļauju 30 dienu apstrīdēšanas periodu. Ceļu nozares pārstāvji uzskata, ka šo normu nevar attiecināt uz transportbūvēm un tā rada nopietnu kaitējumu nozarei, tāpēc mudināja Tautsaimniecības komisiju steidzamības kārtā pārskatīt šo Būvniecības likuma normu, to atceļot vai papildinot ar punktu, kas nosaka izņēmumus būvniecības nozarēm, kuru darbībai ir izteikti sezonāls raksturs.

No Nacionālās apvienības saņemts solījums atbalstīt Latvijas ceļu būves nozari

2013. gada 5. jūnijā biedrības „Latvijas Ceļu būvētājs” (LCB) izpilddirektors Zigmārs Brunavs tikās ar Nacionālās apvienības „Visu Latvijai! – Tēvzemei un Brīvībai/LNNK” pārstāvjiem, lai pārrunātu ceļu būves nozares kritisko stāvokli, kā arī spriestu par iespējamiem risinājumiem nozares glābšanai. Nacionālās apvienības pārstāvji ir gatavi atbalstīt ceļu būvniekus un pieņēma lēmumu aicināt uz tikšanos satiksmes ministru Anriju Matīsu un LCB kā aktīvus sociālos partnerus.