Skumjš stāsts par "futbolu" Ministru prezidentes birojā

Ministru prezidentes padomniece juridiskajos jautājumos Ilze Skrodele ir atsūtījusi atbildes vēstuli biedrībai Latvijas Ceļu būvētājs (LCB), kuras būtība ir – lieciet taču mūs reiz mierā ar visādiem sapņiem par vienotu ceļu būves politiku – ir labi tā, kā ir pašlaik, un lai Satiksmes ministrija tiek galā ar tiem ceļiem, kā nu māk. LCB līdzšinējā pieredze liecina, ka, pāradresējot šo uzdevumu Satiksmes ministrijai, ierēdņiem, pozitīvas pārmaiņas nav sagaidāmas tā vienkāršā iemesla dēļ, ka šie valstiskie jautājumi ir jāizlemj politiskā līmenī.

Mēdijos - Diena, Apollo.lv, Pietiek.com, Building.lv, LETA, BNS.

Pielikumi:
Download this file (Nr.4-14_Ministru_prezidentei_5.03.2014.doc)LCB vēstule Premjerei[ ]27 kB
Download this file (Straujuma.pdf)Straujumas vēstule[ ]258 kB

LCB cīņa par 2014.gada Valsts budžetu ceļiem

Deputātu balsojums pieņemot 2014. gada Valsts budžetu, lai 80% no degvielas akcīzes un transportlīdzekļu nodokļiem nonāktu ceļu finansēšanā.

LCB viedoklis:

1) Paldies valstsvīriem, kuri balsoja PAR.

2) Kauns tiem deputātiem, kuri balsoja PRET sakārtotiem ceļiem.

3) Skumji, ka ir deputāti, kuri baidās balsot un tādēļ ATTURAS.

4) Nožēlojami, ka ir deputāti, kuri kā strausi iebāž galvu smiltīs un vispār NEBALSO.

Balsojums par likuma "Par Autoceļiem" grozījumiem, lai - 12. panta (4) daļu izteikt sekojošā redakcijā:
„Programma „Valsts autoceļu fonds” tiek plānota vidējam termiņam, atbilstoši Eiropas Savienības (ES) budžeta plānošanas periodiem. Programmas valsts budžeta finansējums veidojas no transportlīdzekļu ekspluatācijas nodokļa ieņēmumiem, autoceļu lietošanas nodevas, ostu nodevas un 80 % no plānotajiem akcīzes nodokļa par naftas produktiem ieņēmumiem. Plānojot gadskārtējo budžetu, valsts budžeta izdevumu daļa programmai tiek samazināta par summu, kas ceļiem, to būvniecībai un rekonstrukcijai ir pieejama no ES fondiem attiecīgajā finansu gadā. Pašvaldību ceļu uzturēšanai novirzāmā minimālā summa programmā nedrīkst būt mazāka par 30% no ikgadējā valsts finansējuma ceļiem.

PRET balso (46):

1) A.Ašerādens -Vienotība     2) Dz.Ābiķis - Vienotība   3)   S.Āboltiņa - Vienotība              

4) A.Buiķis - Vienotība            5) I.Čepāne- Vienotība    6)   L.Čigāne - Vienotība

7)  I.Druviete - Vienotība         8) A.Judins - Vienotība     9) O.Ē.Kalniņš - Vienotība

10) R.Kārkliņa- Vienotība     11) A.Latkovskis - Vienotība  12) A.Lejiņš - Vienotība

13)  L.Liepiņa - Vienotība      14) A.Loskutovs - Vienotība  15) L.Pļavinska - Vienotība

16) J.Reirs - Vienotība         17) I.Rībena - Vienotība         18)  E. Smiltēns - Vienotība

19)  Dz.Zaķis - Vienotība     20) Dz.Kudums - VL-TB/LNNK   21)  I.Laizāne - VL-TB/LNNK

22) I.Latkovskis-VL-TB/LNNK 23)  I.Mūrniece-VL-TB/LNNK 24)  I.Parādnieks-VL-TB/LNNK

25)  G.Bilsēns - Reformu partija 26)  I.Bišofa- Reformu partija 27)  I.Bite- Reformu partija

28) E.Demiters - Reformu partija           29) K.Eņģelis - Reformu partija

30) G.Igaunis - Reformu partija             31)  Z.Kalniņa-Lukašēvica - Reformu partija

32) D.Kazāka - Reformu partija             33) V.Ķirsis - Reformu partija

34) V.Liepiņš - Reformu partija             35)  I.Lībiņa-Egnere - Reformu partija   

36)  J.Ozoliņš - Reformu partija             37)  R.Ražuks - Reformu partija

38) I.Vanaga - Reformu partija             39) J.Viļums - Reformu partija

40)  V.Zatlers - Reformu partija             41)  J.Junkurs           42)  G.Rusiņš  

43)  E.Siliņa        44)  D.Stalts    45)  J.Upenieks         46) V.Valainis

LCB Saeimas Pieprasījuma komisijā

Saeimas Pieprasījuma komisija tika atsūtījusi aicinājuma vēstuli, LCB piedalīties komisijas sanāksmē 2013.g.   18. decembrī, lai apspriestu ceļa P-11 nepieciešamos remontdarbus Limbažu novadā.

2013. gada 13. novembrī biedrības "Latvijas ceļu būvētājs" pārstāvji piedalīsies Saeimas Pieprasījuma komisijas sēdē, pēc iepriekšēja uzaicinājuma no komisijas puses.

Preses konference - Kas notiks, ja Saeima ignorēs Eiropas Komisijas norādes

2013. gada 4. novembrī preses brīfingā biedrības „Latvijas Ceļu būvētājs” valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš informēja sabiedrību par sekām, kuras radīsies, valdībai turpinot izvairīties no lēmuma pieņemšanas par autoceļu ilglaicīga finansēšanas modeļa ieviešanu.

Kā stāsta A.Bērziņš, biedrība kopā ar Latvijas Pašvaldību savienību piedāvājusi valdībai risināt pašreizējo situāciju, kad ceļu nozarei trūkst jebkādas prognozējamības, grozot likuma „Par autoceļiem” 12.panta 4.punktu un atsakoties no Finanšu ministrijas ieviestās piebildes „ja likumā nav noteikts citādi”. Tāpat abas biedrības rosinājušas līdzīgi kā Igaunijā noteikt indikatīvu ieņēmumu procentu, kuru nedrīkst mazināt, kā arī noteikt, ka pašvaldību ceļiem jāsaņem ne mazāk kā 30% no budžeta finansējuma ceļiem. Lai arī minētie priekšlikumi neietekmēs 2014. gada valsts budžetu, diemžēl tie nav raduši dzirdīgas ausis, un valdība joprojām ignorē ilgtspējīga finansēšanas modeļa nepieciešamību ceļu būvei.

Ceļi - SM prioritāte Nr.1, vai tiešām?

Satiksmes ministrijas Parlamentārais sekretārs V.Valainis parakstījis 2.lasījumam Saeimā grozījumus likumam "Par Autoceļiem", kuri ir pretrunā ar Biedrības "Latvijas ceļu būvētājs" un Latvijas Pašvaldību savienības iesniegtajiem priekšlikumiem 12.panta (4) daļai, jo pats galvenais teikums "ja gadskārtējā valsts budžeta likumā nav noteikts citādi", kas neļauj ceļu nozares finansējumam būt prognozējamam un stabilam, likumā ir palicis, tāpēc lietas būtība ceļu nozarē nav mainījusies. Visi Premjera V.Dombrovska un Finanašu ministra A.Vilka apgalvojumi, ka ceļi būs prioritāte ir izrādījušies pilnīgi meli, jo valsts budžetā nav ielikts stabils un augošs finansējums ceļiem. Ja turpināsies tā kā Valdība rakstījusi likumā "Par Autoceļiem", tad ceļu nozares pārstāvji katru gadu ies un lūgs finansējumu un ilgtermiņa programma ceļu sakārtošanai nebūs realizējama. Salīdzinot 2014. gada budžetu ar 2015. un 2016. gadā ieplānoto, dati liecina, ka  "labā" V.Dombrovska valdība ir ieplānojusi finansējumu ceļiem samazināt 2015.g par 26,2 milj.Ls (12,22%) un 2016.g. par 20,2 milj.Ls (9,42%). Pilns finansējuma salīdzinājums skatāms šeit.