Noslēgta trešā vienošanās par ceļiem

  2014. gada 29. jūlijā četras sabiedriskās organizācijas parakstīja vienošanos par Autoceļu fonda atjaunošanu ar partiju „Latvijas Reģionu apvienība”. Uz tikšanos parakstīt vienošanos no partijas puses bija ieradies priekšsēdētājs Andrejs Ence.

 Mārtiņš Bondars, Latvijas Reģionu apvienības valdes priekšsēdētājs un premjera amata kandidāts 12. Saeimas vēlēšanās, uzsver: „Noslēgtā vienošanās stingri apliecina Latvijas Reģionu apvienības nopietno nolūku un apņemšanos sakārtot valsts un reģionālās nozīmes ceļu infrastruktūru. Latvijas lauku ceļi ir katastrofālā stāvoklī.

Vai 12. Saeimā būs ceļu fonda atbalstošas partijas?

Uzskatot, ka ceļu nozarei pašreizējā situācija ar finansējumu ir kritiska un nepieciešams nekavējoši rīkoties, lai mainītu valsts politiku pret ceļu uzturēšanas finansēšanu, sabiedriskās organizācijas „Latvijas Ceļu būvētājs” (LCB), Latvijas Pašvaldību savienība (LPA), Latvijas pasažieru pārvadātāju asociācija (LPPA) un Latvijas Motoklubu Asociācija (LMA) ir nosūtījušas lielākajām politiskajām partijām un apvienībām vēstuli ar aicinājumu parakstīt vienošanos par Autoceļu fonda darbības atjaunošanu. Vēstulei pievienots arī vienošanās projekts, kuru biedrību un asociāciju pārstāvji ir gatavi apspriest ar politiķiem.

Vēstule un vienošanās projekts ir nosūtīti Saeimā pārstāvētajiem politiskajiem spēkiem - partijai „Vienotība”, apvienībai „Zaļo un zemnieku savienība”, partijai "Saskaņas centrs", apvienībai „Visu Latvijai – TB/LNNK”, kā arī parlamentā nepārstāvētajām partijām „No sirds Latvijai", „Latvijas attīstībai,” „Vienoti Latvijai,” „Reģionu aliansei" un LSDSP. Biedrības un asociācijas ir gatavas runāt arī ar citiem spēkiem, kas nopietni pretendēs uz iekļūšanu parlamentā.

Pielikumi:
Download this file (Nr.17-14_partijam_vienosanas.doc)Vēstule partijām[ ]2303 kB
Download this file (Vienosanas_atjaunot_fondu.doc)Vienošanās projekts[ ]33 kB

Parakstīta otrā vienošanās par Autoceļu fonda atjaunošanu

 Pirmdien, 2014. gada 21. jūlijā parakstīta otrā vienošanās par savulaik likvidētā Autoceļu fonda atjaunošanu. Tā noslēgta starp četrām  sabiedriskajām organizācijām un valdošās koalīcijas partiju – Zaļo un zemnieku savienību (ZZS), informē pasākuma rīkotāji.

 Vienošanos, pamatojoties uz ZZS valdes lēmumu, parakstīja Uldis Augulis (ZZS) un biedrības “Latvijas Ceļu būvētājs”, Latvijas Pašvaldību savienības,  Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas un Latvijas Motoklubu asociācijas pārstāvji.

 Biedrības “Latvijas Ceļu būvētājs” valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš uzskata, ka šīs vienošanās parakstīšana ir ļoti nozīmīga, jo ZZS ir ietekmīga  partija, kas darbojas valdošajā koalīcijā un kam ir labas izredzes saglabāt savas pozīcijas arī jaunajā Saeimā.

Paraksta vienošanos par Autoceļu fonda atjaunošanu

 2014. gada 17. jūlijā tika parakstīta vienošanās starp četrām sabiedriskajām organizācijām un partiju „Latvijas Attīstībai” par  apņemšanos atjaunot Autoceļu fonda darbību.

 Vienošanās iniciatīvu izvirzīja sabiedriskās organizācijas, lai novērstu ceļu lietotāju samaksāto nodokļu necaurskatāmu izlietošanu ar autoceļiem  nesaistītiem mērķiem. Aicinājums parakstīt šādu vienošanos ir nosūtīts visām nozīmīgākajām Latvijas politiskajām partijām.

Vienošanos parakstīja partijas „Latvijas Attīstībai” valdes priekšsēdētājs Einārs Repše, biedrības „Latvijas Ceļu būvētājs”, Latvijas Pašvaldību  savienības, Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas, un Latvijas Motoklubu asociācijas pārstāvji.

Ostu nodoklis ostas pievedceļiem vai valsts kopējai infrastuktūrai?

Biedrība „Latvijas Ceļu būvētājs” 2014. gada 17. jūnijā ir nosūtījusi vēstuli Ministru kabinetam MK noteikumu projektu: “Kārtība, kādā veicami maksājumi valsts pamatbudžetā par valsts stratēģiskās infrastruktūras izmantošanu un izlietojami iegūtie finanšu līdzekļi”, kas izdoti saskaņā ar Likuma par ostām 14.panta 2.1 daļu. LCB norāda, ka ir gandarīta, ka vienlaikus ar valsts stratēģiskās infrastruktūras izmantošanu tiek domāts arī par valsts ceļu infrastruktūru. Ostu infrastruktūra ir cieši saistīta ne tikai ar valsts galvenajiem autoceļiem, bet arī ar pievedceļiem pie ostām. Tāpēc LCB rosina 10% nodokļus tērēt tieši ostu pievedceļiem, nevis vienmērīgi izkliedēt pa visu valsts ceļu tīklu, pazeminot ostu konkurētspēju Baltijas jūras reģionā. Pilnu vēstuli skatiet pielikumā.