Parakstīta otrā vienošanās par Autoceļu fonda atjaunošanu

 Pirmdien, 2014. gada 21. jūlijā parakstīta otrā vienošanās par savulaik likvidētā Autoceļu fonda atjaunošanu. Tā noslēgta starp četrām  sabiedriskajām organizācijām un valdošās koalīcijas partiju – Zaļo un zemnieku savienību (ZZS), informē pasākuma rīkotāji.

 Vienošanos, pamatojoties uz ZZS valdes lēmumu, parakstīja Uldis Augulis (ZZS) un biedrības “Latvijas Ceļu būvētājs”, Latvijas Pašvaldību savienības,  Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas un Latvijas Motoklubu asociācijas pārstāvji.

 Biedrības “Latvijas Ceļu būvētājs” valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš uzskata, ka šīs vienošanās parakstīšana ir ļoti nozīmīga, jo ZZS ir ietekmīga  partija, kas darbojas valdošajā koalīcijā un kam ir labas izredzes saglabāt savas pozīcijas arī jaunajā Saeimā.

Paraksta vienošanos par Autoceļu fonda atjaunošanu

 2014. gada 17. jūlijā tika parakstīta vienošanās starp četrām sabiedriskajām organizācijām un partiju „Latvijas Attīstībai” par  apņemšanos atjaunot Autoceļu fonda darbību.

 Vienošanās iniciatīvu izvirzīja sabiedriskās organizācijas, lai novērstu ceļu lietotāju samaksāto nodokļu necaurskatāmu izlietošanu ar autoceļiem  nesaistītiem mērķiem. Aicinājums parakstīt šādu vienošanos ir nosūtīts visām nozīmīgākajām Latvijas politiskajām partijām.

Vienošanos parakstīja partijas „Latvijas Attīstībai” valdes priekšsēdētājs Einārs Repše, biedrības „Latvijas Ceļu būvētājs”, Latvijas Pašvaldību  savienības, Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas, un Latvijas Motoklubu asociācijas pārstāvji.

Ostu nodoklis ostas pievedceļiem vai valsts kopējai infrastuktūrai?

Biedrība „Latvijas Ceļu būvētājs” 2014. gada 17. jūnijā ir nosūtījusi vēstuli Ministru kabinetam MK noteikumu projektu: “Kārtība, kādā veicami maksājumi valsts pamatbudžetā par valsts stratēģiskās infrastruktūras izmantošanu un izlietojami iegūtie finanšu līdzekļi”, kas izdoti saskaņā ar Likuma par ostām 14.panta 2.1 daļu. LCB norāda, ka ir gandarīta, ka vienlaikus ar valsts stratēģiskās infrastruktūras izmantošanu tiek domāts arī par valsts ceļu infrastruktūru. Ostu infrastruktūra ir cieši saistīta ne tikai ar valsts galvenajiem autoceļiem, bet arī ar pievedceļiem pie ostām. Tāpēc LCB rosina 10% nodokļus tērēt tieši ostu pievedceļiem, nevis vienmērīgi izkliedēt pa visu valsts ceļu tīklu, pazeminot ostu konkurētspēju Baltijas jūras reģionā. Pilnu vēstuli skatiet pielikumā.

LCB aicinās partijas parakstīt vienošanos par Autoceļu fonda atjaunošanu

2014. gada 9.jūnijā biedrība „Latvijas Ceļu būvētājs” informēja medijus par LCB, Latvijas Pašvaldību savienības ( LPS) un Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas ( LPPA) kopīgās kampaņas par Autoceļu fonda atjaunošanu uzsākšanu.

LCB valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš mediju pārstāvjus informēja par uzsākto kampaņu, kurā politiskajām partijām tiks piedāvāts parakstīt vienošanos par Autoceļu fonda atjaunošanu, un šo vienošanos partijas apņemsies īstenot, kad iekļūs nākamajā Saeimā.

LCB nosauc savas prioritātes Autoceļu padomei un dāvina ministriem foto albumu „Parādi valdībai bedri!”

Biedrība „Latvijas Ceļu būvētājs” (LCB) uzskata, ka 2014. gada 10. jūnijā atjaunotās Autoceļu padomes prioritātēm jābūt, pirmkārt, kopējam ceļu nozares situācijas izvērtējumam (ieskaitot pašvaldību ceļus) un kopīgas valsts politikas izstrādei, kā arī, otrkārt, ceļu būves un lietošanas kvalitātes kontroles būtiskai uzlabošanai, ieskaitot automašīnu svara kontroli uz autoceļiem.

LCB pozitīvi vērtē autoceļu padomes atjaunošanu un pauž cerību, ka ceļu remontēšanas koncepcijas, programmas un plāni saņems arī nepieciešamo finansējumu. Taču LCB rada bažas ministru atšķirīgais viedoklis, proti, finanšu ministra kategoriskie iebildumi pret izmaiņām ceļu nozares finansēšanas modelī, acīmredzot uzskatot, ka ar autoceļiem ir labi tā, kā ir patlaban.

Pielikumi:
Download this file (Albums_10.06.2014..pdf)Albums_10.06.2014..pdf[ ]5335 kB