Vēsturiskais portfelis ar informāciju par autoceļu stāvokli atkal iesniegts Saeimā

2017.g. 9. oktobrī biedrība “Latvijas Ceļu būvētājs” (LCB) Saeimas priekšsēdētājai Inārai Mūrniecei tradicionāli jau trešo gadu nogādāja un pasniedza vēsturisku portfeli ar informāciju par sabrukuma stāvoklī esošiem valsts autoceļiem un tiltiem.

"Nākamajā gadā ceļu būves nozarei tiek plānots neliels budžeta pieaugums. Taču tas ir nepietiekams un nespēs apturēt ceļu sabrukumu, nemaz nerunājot par kopējās situācijas uzlabošanu. Tomēr galvenā problēma, par ko ceļu būvnieki vēlas brīdināt likumdevējus, – jau 2019. gadā daļēji un 2020. gadā pilnīgi beigsies Eiropas Savienības finansējums, kas līdz šim lielā mērā uzturēja nozari pie dzīvības. Finansējums samazināsies četrkārtīgi, taču valdība šo problēmu izliekas nemanām un nerisina," uzsvēra LCB valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš.

Viņš arī tikšanās laikā lūdza Saeimas Prezidiju jautājumu par pasākumiem ceļu sabrukuma apturēšanai un ceļu būves nozares finansēšanai 2019. un 2020. gados izskatīt vēl pirms 2018. gada valsts budžeta likumprojekta apspriešanas.

Bērziņš atgādināja, ka pirms 12. Saeimas vēlēšanām LCB kopā ar Latvijas Pašvaldību savienību, Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociāciju un Latvijas Motoklubu asociāciju parakstīja vienošanās ar nozīmīgākajām politiskajām partijām (izņemot "Visu Latvijai – TB/LNNK”, kam ceļi nav darbības prioritāte). Vienošanās cita starpā paredz ikgadējā finansējuma palielināšanu un Autoceļu fonda atjaunošanu, kur tiktu ieskaitīti ceļu lietotāju samaksātie nodokļi un nodevas. Parakstītāji apņēmās panākt, ka līdz 2020. gadam 80 procenti no iekasētās degvielas akcīzes nodokļa, transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un autoceļu lietošanas nodevas kopsummas tiek novirzīti ceļiem.

LCB uz Saeimu atkal nesīs portfeli ar informāciju par brūkošajiem autoceļiem

6.10.2017.

Pirmdien, 9. oktobrī plkst. 11.00 biedrība “Latvijas Ceļu būvētājs” (LCB) jau trešo gadu pēc kārtas nogādās parlamentā un pasniegs Saeimas priekšsēdētājai vēsturisku portfeli ar dokumentāciju par valsts autoceļu un tiltu stāvokli.

"Lai gan 2018. gada valsts budžetā ir plānots finansējuma pieaugums ceļu būvei un remontiem, tas joprojām ir pārāk niecīgs un nenodrošinās ceļu sabrukuma apturēšanu. Neveikto darbu deficīts uz valsts un pašvaldību ceļiem kopā ir sasniedzis 9,8 miljardus EUR un šīs Saeimas darbības laikā palielinājies par 2,9 miljardiem EUR," konstatē LCB valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš.

"Ceļu būves nozare ir pirmā un vienīgā Latvijā, kura visu 7 gadiem paredzēto Eiropas naudu būs apguvusi jau 2018. gadā. Ja nekas nemainīsies, 2019. un 2020. finanšu gadā līdzekļi ceļu remontiem samazināsies četrkārtīgi," viņš iezīmē problēmas, kas nozari skars tuvākajā nākotnē.

Portfelī uz Saeimu tiks nogādāti saraksti ar rezumējumu par to, kā koalīcijas deputātiem veicies ar atbalstu ceļiem un tiltiem, par kuriem pirms gada LCB lūdza viņus uzņemties "krustvecāku" pienākumus, vēstules Saeimas priekšsēdētājai un koalīcijas frakciju vadītājiem ar priekšlikumiem situācijas ceļu būves nozarē uzlabošanai, kā arī materiāli, kas skaidro situāciju.

Uzņēmumā "Somdaris" izgatavotais portfelis, kuru LCB iesniegs Saeimā, ir nācis pasaulē tālajos pagājušā gadsimta astoņdesmitajos gados – laikā, kad liela daļa sabrukuma stāvoklī nonākušo valsts autoceļu un tiltu tika remontēto pēdējo reizi.

LCB pārstāvis Būvniecības padomes Ētikas komisijā

2017. gada 21. septembrī norisinājās kārtējā Būvniecības padomes sēde, kuras laikā tika izvēlēti Ētikas komisijas locekļi. Biedrības "Latvijas ceļu būvētājs" izvirzītais kandidāts Māris Paiders tika apstiprināts darbam Ētikas komisijā kā patstāvīgais loceklis, vēl komisijā ņems dalību Guntis Līcītis, Valdis Birkavs, Visvaldis Sarma un komisijas priekšsēdētājs Oļģerts Nikodemuss. Kā nepatstāvīgie Ētikas komisijas dalībnieki, kas tiks pieaicināti pēc nepieciešamības, būs Kaspars Bondars un Aivars Brambis.

Iedzīvotāji nebeidz paust sašutumu par valsts pārziņā esošo tiltu bēdīgo stāvokli

4.07.2017.

Biedrības „Latvijas Ceļu būvētājs” izvietotie Geocaching slēpņi tiek aktīvi apmeklēti arī gadu pēc to novietošanas patiltēs. Turklāt apmeklētāju publicētie komentāri Geocaching.com vēsta, ka nav mazinājies iedzīvotāju sašutums par valsts pārziņā esošo tiltu bēdīgo stāvokli.

„Tilts tādā pašā stāvoklī kā lielākā daļa Latvijas tiltu”, „Ne tikai tilti sliktā kvalitātē.. arī ceļi..”, „Tilts tiešām šaubīgs, sākumā domāju, ka tas tikai gājējiem domāts”, „Tilts diezgan bēdīgā stāvoklī”, „Tiltam tiešām nepieciešama uzmanība.. lienot lejā gandrīz iegāzos uz muguras upē, jo šķietami stabilais koka balsts bija nestabils – naglas norūsējušas un diez ko neturējās” – šādus un vēl citus komentārus Geocaching.com pauž slēpņu apmeklētāji.

Aptauja atklāj - Latvijas reģionos ceļu tehniskais stāvoklis bīstams ne tikai autobraucējiem vien

31.05.2017.

Autoceļu stāvoklis daudzviet Latvijā ir kritisks, un sliktā ceļu kvalitāte reģionos ne tikai prasa regulāras autoīpašnieku investīcijas braucamrīku remonta darbiem, bet atsevišķos gadījumos pat rada īpaši bīstamas situācijas, piemēram, kavējot operatīvā transporta mobilitāti. To apliecina pēc biedrības “Latvijas ceļu būvētājs” pasūtījuma veiktās iedzīvotāju aptaujas dati.

Ceļu kvalitātei nenoliedzami ir būtiska ietekme uz auto nolietojumu. Īpaši neapskaužamā situācijā atrodas reģionos dzīvojošie cilvēki, kuriem diendienā jāmēro izdangāti, pussabrukuši ceļi. Arī aptaujā atklājas, ka vidēji katrs ceturtais Latvijas reģionu iedzīvotājs saskāries ar situāciju, kad pēc ceļu sliktās kvalitātes radītiem bojājumiem nācies doties uz autoservisu.